top of page
Rudme LOGO.png

FRIVILLIG

FRIVILLIG.jpg

RUDME LEJR

I år 2018 introducerede vi for første gang ‘Rudme Lejr’.

Et initiativ, der opfordrede frivillige til at mødes i Rudme op til fem dage inden festivalen.

Initiativet havde overvældende tilslutning, og det er nu blevet en fast del af Rudme Festival. Alle er velkomne til Rudme Lejr, til at være med til at bygge festivalpladsen op, samt deltage i de mange aktiviteter, der altid bidrager til den gode stemning.

Selvom Rudme Lejren ikke udløser en gratis festivalbillet, skal man i dagene ikke tænke på kost og logi, da man kan nyde madholdenes kogekunst, en fest eller to, samt hyggen i sammensovningssengen, der er blevet fast inventar, specielt i tilblivelsen af sammenholdet.

FRIVILLIG PÅ RUDME FESTIVAL

Som frivillig på Rudme Festival blive du en del af et fællesskab, som er afgørende for at få festivalen afholdt. Som frivillig vil du stå med mange forskellige arbejdsopgaver, men også være et ansigt udadtil som er med til at skabe god stemning, fællesskab og hygge på Rudme Festival. Du vil modtage festivalbillet, årets festival t-shirt samt mad og drinksbilletter når du er på vagt. 

 

At være frivillig på Rudme Festival indebærer 8 timers arbejde, fordelt på en eller to vagter.

 

Hver enkelt frivillig har stor betydning for at festivalen bliver afholdt. Derfor forventer vi at du tager dit ansvar alvorligt. 

Eventuelle afbud skal ske senest d. 13. juni. Ved udeblivelse kan der udstedes en bøde.

OVERSIGT OVER FRIVILLIGVAGTER 

Baren

(festivalpladsen/campingområde) 1 x 8 timer 

I baren skal der arbejdes hurtigt. Der skal laves drinks og skænkes øl og derfor er samarbejdet mellem alle bartendere vigtigt. Der vil også være mere stille perioder i baren, hvor der vil være tid til at snakke med gæsterne og sprede den gode stemning. Du skal være minimum 18 år, for at arbejde i baren.

Kiosk

2 x 4 timer 

Kiosken ligger i vores campingområde. I kiosken sælger vi forskellige snacks i centrum af skurvognpladsen.

 

Team Clean

(festivalpladsen/campingområde) 1 x 8 timer  

På Team Clean vil du være meget ude blandt gæsterne i campingområdet eller på festivalpladsen, samle skrald, gøre rent på toiletter, og sørge for at alle gæster har det godt. I vil have jeres egen base, hvor I kan slappe af under jeres vagter.

 

Oprydning efter festivallen

1 x 8 timer

Der skal selvfølgelig ryddes op efter festivalen, og der skal vi også bruge en masse hænder. Oprydningen sker søndag eller mandag fra kl. 10 til 18. Vi sørger for mad, drikke i løbet af dagen.

Indgang

1 x 8 timer 

Som frivillig i indgangen vil du og dine med-frivillige have jeres egen hyggelige oase, hvor I byder velkommen til festivalens gæster. Under festivalen kommer I til at stå for at tjekke armbånd, mobilopladning, tale med festivalens gæster og besvare eventuelle spørgsmål. 

 

Madteltet

(festivalpladsen/campingområdet) 2 x 4 timer / 1 x 8 timer

Som frivillig i madteltet bliver du en del af et team med vores skønne kokke. Du vil være med til at lave maden og selvfølgelig også servere den i festivalens hyggelige ma'telt.

OBS OBS OBS!

i år vælger man selv sin egen vagt, dvs man ikke ønsker et sted og tid, men selv bestemmer. Når man melder sig som frivillig i systemet vil alle vagter i alle områder (bar, madtelt etc) være synlige i systemet og man skal så SELV tage en vagt med det samme. MAN ER IKKE sikret en frivilligplads før man har taget en vagt. Hvis man ønsker at være på vagt med en ven er det ens EGET ANSVAR at koordinere med ens venner og melde sig på den samme vagt.

TILMELDING KOMMER D. 7 MARTS

BLIV EN DEL AF FÆLLESKABET!

 

Bliv en del af Rudme festival foreningen! Hvis man er medlem af foreningen vil man kunne deltage i en række forskellige fede events hvori den årlige generalforsamling og derefterfølgende generalforsamlingsfest vil være hovedaktiviteterne.

Til den årlige generalforsamlingsfest,  vil der være gratis mad og drikke samt højt humør, fest og dans! 

Ved deltagelse til generalforsamlingen har man derudover den unikke mulighed at sætte sit eget præg på festivalen, ved enten at stille op til bestyrelsen eller som arrangør.    

 

Derudover bliver du også en del af det fedeste fællesskab og den hyggeligste festival. <3 <3

Kontingent koster 100 kr. og så er du medlem i 1 år:)

EN FESTIVAL SKABT AF FRIVILLIGE

 

Rudme Festivals eksistensgrundlag er skabt på baggrund af en massiv støtte fra de mange frivillige, der hvert år bruger en masse tid og kreativ energi på at stable skønheden på benene. På Rudme Festival er vi sammen om at skabe nye koncepter, idéer og begivenheder. Vi er, med de frivillige, sammen om de konstruktive inputs, om at tage ved lære af de forbedringer, der uundgåeligt skal til ved en så hurtigt voksende begivenhed og at nyde den store success Rudme Festival er blevet til.

 

Vi er godt på vej til at få stablet et frivillig korps på benene, som vi med stolthed i stemmen kan sige er tilbagevendende år efter år. Dette sammenhold af, efterhånden, erfarne festival byggere, er et sammenhold vi til hver en tid vil opfordre alle til at blive en del af. Udover den store praktiske erfaring og kreative udfoldelse, er det sociale aspekt en grundlæggende faktor, der i den grad holder festivalen i live.  

Vi stræber efter at få Rudme Festival til at handle om den helt specielle følelse af stolthed og ejerskab, at man ikke bare slentrer gennem hvilken som helst festival, men en festival man har indflydelse på, og muligvis kommer til at holde af.   
Denne organismetanke er filosofien bag en festival med én ting i fokus - fællesskabet.

bottom of page